Suomalaiset!

Tervetuloa Babelin Nurkkaan Fractalifoorumissa!

En puhu paljon Suomea koska olen Amerikkalainen, mutta olen oppinut suomen kieltä tyttöystävältäni, ja ajattelin itselleni: "Miten paremmin oppia kuin kirjoittaa suomeksi täällä?"

Jaa sinun seikkailut Taikalaatikkon kanssa! Minä ostan minun kahdessa päivässä; en voi odota! :D
 
Ei?

Tule nyt...tiedän että täällä ovat henkilöt Suomesta. Clark? Beefcake? Tiesin että täällä oli ainakin yksi mies Jyväskylästä myös...en muista hänen nimi nyt, vaikka.

Anteeks jos miun Suomea on rikki.
 
Haha... Suomen Axe-Fx keskustelut on melko hirveitä. Muusikoiden.netissä on suurin keskustelu Axe-Fx:stä ja vieläkin väki väittää että Axe-Fx on sama asia kuin Line6.

Samahan täällä on puhua vähän suomea. Eihän tämä kuitenkaan ole kuin maailman toiseksi vaikein kieli kaikessa epäloogisuudessaan. :)
 
No terve.

Joo, ei ole tullut luetuksi tätä foorumia kovin paljoa viime aikoina ja Babylonin nurkkaa ei juuri koskaan. Eikä tuo sinun suomesi (kielten ja kansojen nimet kirjoitetaan Suomessa suomeksi pienellä, toim. huom.) nyt niin kovin rikki ole, etenkään jos se on tyttöystävältä Suomen ulkopuolella opittu.

Taikalaatikon kanssa ei ole kummemmin seikkailtu, mutta hyvin tyytyväisenä sillä on tullut soitettua. Siinä mielessä se on ihme vempain että päivä päivältä tuntuvat saundit ja yleinen meininki paranevan, kun aiempien kamojen kanssa ei ole oikein tullut kyseeseenkään, että kolme vuotta soittelisi samalla vehkeellä ennen kuin uudet hankinnat alkavat jo poltella.

Hyvä tapa oppia elämänmakuista rölösuomea voisi olla osallistuminen suomen keskeisimmällä muusikkofoorumilla muusikoiden.netissä ja lukea vaikka alkuun tosiaan tuo Suomen Axe-fx-debatti alusta alkaen:
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=155704&o=0
 
Hyvä Suomi!
Täällä myös yksi suomalainen Axe Ultran omistaja. Keräsin luuni vihdoin studion nurkasta ja soittelen nyt bändissä, lähinnä tommosta 80-luvun melodic rock osastoa. Axe on tietenkin mukana ja aikaa on viime aikoina mennyt Axen soundien ja midilankun virittelyyn. Isoin haaste on tällä hetkellä saada Stratosta terävä, dynaaminen ja erotteleva rokkisärö. Ilmeisesti nuo mikit (CS 69) ovat vähän turhan hot soundiin, jota haen. Yläpää lähtee kirskumaan ja kihisemään vähän turhan helpolla. Nooo.... tutkitaan........
 
Heipä hei!
Kiva havaita, että jotkut suomalaiset osaavat arvostaa Axee. Itse hommasin ultran vajaa vuosi sitten. Lähinnä olen selaillut ja tutustunut miten härveli toimii.
Tähän mennessä laite kyllä tyydyttää omat soundi tarpeet todella hyvin.
Jos suomalaispoikia kiinnostaa jatkossa keskustella fractalista ja vaihtaa vaikka laitteen teknistä osaamista, niin mä olen ainakin valmis. ; )
Jäädään siis kuulolle?
 
Morjens täältäkin!
Eka postaus tänne, vaikka foorumia lueskelenkin aktiivisesti. Kaikki mielessä olleet kyssärit tms. on aika hyvin selvinnyt tän foorumin kautta. Mulla on ollut standard vähän yli vuoden ja olen tykännyt todella paljon. Olen soitellut axea combo-vahvarin kanssa ja ollut ihan tyytyväinen. Sit vähän aikaa sitten testasin sitä päättärin ja kokoäänikajareiden kanssa, enkä saanut oikein ruuvattua hyviä soundeja vaikka kuinka hikoilin :) Tällä hetkellä mulla on päättäri ja kitarakaappi, ja nyt alkaa löytyä oikeanlaista setuppia. Paitsi vaatii kyl vielä säätöä...

Mut täytyypä muistaa tämäkin osio, jos tulee jotain kysyttävää. Ja tsemppiä FreaqyFrequency:lle kielen opiskeluun!
 
Jyväskylästä,

Ultran omistaja vuoden odotuksen jälkeen kesästä 2008 saakka... pitkä oli odotus. Aluksi käytin Line6 Vetta II:sta vahvistimena Marshallin kitarakaappiin ja Line6 PedalBoardia midi kontrollerina. Sit jossain vaiheessa myin kaapin ja Vettan lankkuineen pois ja hommasin tilalle FBT Verve 12ma ja Ernie Ball VP juniorin. Samalla setupilla vedän edelleen (ilman midi kontrolleria toistaiseksi) ja olen ollut tyytyväinen. Seuraavana ostoslistalla on MFC-101.

Tämän vuoden aikana olis tarkoitus askarrella bändin kanssa levyllinen biisejä nauhalle. Katotaan mihin Fractaali kykenee.
 
Espoolainen standardin omistaja täällä,

Studiokäytössä linjana ja treenikäytössä (bändi soittelee samassa huoneessa, kuin pitämäni kotistudio on). Voimaa tuuttaa laneyn GH50L, tosin vaan, jos volyymitason tulee nousta yli kipukynnyksen. MIDI-Controllerina ENGLin Z-12 ja volyymit nolliin menee painamalla Bossin FS-5U:ta.

Tarkoituksena olis myydä laney ja mesan recto ja jatkossa (kunhan bändin synisti saa PA:nsa korjauksesta) mennä FRFR.

Bändi tekee kaikkea pop/rockista metalliin, aina tosin lievällä progelinjalla. Kaikki tuotanto masteroidaan tiiliseinän kuuloseks, eli tähtäimenä on kuitenkin vähän enemmän kaupallinen tuotos.

Linkkiä musaan, tässä toistaseksi paras, johon olen kyennyt laitteella:
http://soundcloud.com/kurkkuviipale/hard-nails-1
 
Oululainen täällä. Ja muusikoiden.netin Axe-ketjun puolesta mielensä menettänyt Fractalin endorsaama kitaristi. :D Suomessa ei tosiaan kannata kehua Axe-Fx:ää. Hyvä clippi oli kurkkuviipaleella!
 
Mahtavia klippia, Kurkku! Vau!

Knoll! Siinä olet. Anteeks että en voinut muista nimesi, mutta olet täällä nyt. Hauskaa. :)

Minun suomea on paranee joka päivää nyt, olen hyvin iloinen. Olen oppinut Suomea ja Venäjää nyt, on ollut aika mielenkiintoinen kokemus.

Ai! Tottakai, tämä on Taikalaatikkon foorumi; ei pelkästään kieltä.

Laatikko on vaan mahtavaa. En minä voi sanoo enää kuin siitä nyt; olen monta mailia syvälle kanireikä. Myös, olisin tehdä idiootti itsestäni, yrittää käytä sanat jota en tiedä, paitsi kääntäjästä.

Terveisiä uudelleen Yhdysvalloista,

-Sean
 
BTW: Mitäs vahvistimia/päätteitä te käytätte Axen kanssa? Olen käsittänyt, että KT-88 putkilla varustetut ovat tähän erityisen hyviä?

Ja eikös MoreK tuossa toisella sivulla (muistanko oikein?) puhunut mikeistään että ovatten liian kuumia? Ehdotan mikkivaihdokiksi jotain Bare Knuckle Pickupsin -osastoa? Ovat nimittäin erittäin laadukkaita.
 
Last edited:
Vahvistinta

BTW: Mitäs vahvistimia/päätteitä te käytätte Axen kanssa? Olen käsittänyt, että KT-88 putkilla varustetut ovat tähän erityisen hyviä?

Ja eikös MoreK tuossa toisella sivulla (muistanko oikein?) puhunut mikeistään että ovatten liian kuumia? Ehdotan mikkivaihdokiksi jotain Bare Knuckle Pickupsin -osastoa? Ovat nimittäin erittäin laadukkaita.

Moro!
Tuli hommattua Atomic Reactori ja hyvin toi rokkaa sen kautta.
Porukka tuntuu käyttävän laidasta laitaan päätteitä. Putki sekä trankku kuulostaa toimivan hyvin kun lukee sekä käy katsomassa youtubessa noita näytteitä.
Ei kai tohon voi yksiselitteisesti sanoa, et tää on se pääte mitä täytyy käyttää. Jos ite lähtis katsomaan päätettä niin putki sekä trankku kävis.
Mielessä oli VHT 2050 pääte tai jokin vastaava. Toinen oli QSC tai Crown XLS.
Kotona tulee soiteltua myös Genelekkien kautta jos sitten haluaa vaikka stereo soundeja kuunnella korvat tapilla : )

En osaa sanoa noista mikeistä mitään (liian kuuma). Voi olla että jotkut mikit tuuttaa keskialuetta niin kovaa et etuaste menee kyykkyyn. Mut eikös tota singnaalitietä pysty säätäämään Axesta etu puolelta ; )

Palaillaan jälleen.

-F-
 
Last edited:
Soundien tekoa

Moi kaikille!

Tässä on tehty mielenkiintoisia havaintoja Axen ja Atomicin kanssa.
Lähtökohtaisesti ideana oli alkaa tekemään soundi nollasta siten, että vahvistin ja kajarimallinnus olisi mahdollisimman lähellä alkuperäistä settiä.
Singnaali tie on mono ja ilman mitään ylimääräisiä FX:siä.
Aluksi olin kyllä ihmeissään kun Atomicista laittoi volat melko pienelle, noin kello 9-10.
Axesta sitten availin kerrostalo volalla mitä uskals. Soundi oli aika kompressointunut ja peräti hieman tumma.
No, testi jatkui ja laitoin Atomicin reippaasti yli puolenvälin. Jep, homma alkoi kuullostamaan jo stykeltä.
Soundissa oli selvä ero ja jos tota pääsis jossakin vaiheessa oikein miehekkäällä volla soittaamaan niin avot!
Niin juu, näissä kajarimalleissa on kyllä huima ero kun niitä vaihtelee.
Mun mielestä tää setti toimii todella hyvin.

-F-
 
Noista mikeistä. Tietyt yksikelaiset mikit tuntuu sopivan paremmin clean/crunch menoon, high gain asetuksilla särö menee alapäästä puuroksi ja yläpäästä kirskuu ja kihisee. Tämä ei siis liity Axeen vaan mikkeihin, ajattelin vaan että pystyisikö Axella tuota jotenkin korjailemaan ja pyöristämään, ilman että leikataan paljon yläpäätä. No - Stratossa ongelma ratkesi kun vaihdoin mikit, nyt rokkaa. Telecasterissa on sama ongelma, pitäisi saada nättiä high gain soundia takamikillä. Eli mikin vaihto edessä.
 
Paljon on vettä virrannut joessa tämän viestin ja sitä ennen olleen viestin välillä.
On yhtä hiljaista tässä ketjussa kuin Mariaanien haudassa :).
No ehkä täällä on helpompi asioida englannin kielellä.
 
Back
Top Bottom