Danmark

Tubiflex

Inspired
Er der nogle andre danske axe-brugere ?
Det kunne være fedt at kunne snakke om nogle af de svære emner på modersmålet :)

vh Torsten
 
Jeg bor ikke længere i Danmark, men jeg er ka' da nok godt snakke dansk endnu :)
Til gengæld tror jeg ikke at jeg ved så meget om de svære emner..

Jens
 
Dejligt med hurtig respons - hvor bor du nu ? Hvorlænge har du brugt din axe og hvordan bruger du den ?

Jeg er selv efter megen experimentering kommet frem til at bruge axe gennem min Marshall slaveforstærker og ud i to 1x12 med celestion v30.
Sætter så en JMP-1 preamp i effektloopet og bruger den også, kunne ikke undvære min gamle sound :) men er fantastisk glad for Ultraen, det kræver bare en masse timer for at indstille det hele så den lyder naturligt. Er dog vildt imponeret over effekterne og de forskellige routings.

Torsten
 
Jeg bor i Haag, Holland. Jeg har gået på kons hernede og blev hængende.

I øjeblikket bruger jeg en Mackie monitor og en polytone forstærker og lader som om det er FRFR :) Det lyder på den måde allerede ret godt. Det laver jeg nok om til
Matrix og Beyma cabs snart, men jeg har kun haft min Ultra siden begyndelsen af januar. En del af min gamle sound var en line6 pod så det savner jeg ikke ret meget og jeg
har haft ret nemt ved at få acceptable lyde ud indtil nu, men mine krav bliver nok også strengere og strengere og så må jeg jo hellere lære at indstille den ordentligt.
Jeg synes egentligt at det er rart at det er et kæmpe projekt at programmere lyde osv. Også fordi det gør at man er nødt til at forstå en masse om alle de ting der har
indflydelse på lyden.

Jens
 
enig det er super interessant at sætte sig ind i de forskellige muligheder og der er jo nærmest uendeligt mange !

Har virkelig brugt mange dage/uger på programmering - har f.eks leget en del med at attache expession pedaler til diverse forskellige parametre og på den måde lavet en masse totalt syrede ting :)
 
Ja der er nok af knapper at dreje på :) Det sværeste er at finde ud af hvad de gør..
Jeg har ikke så meget tid til at eksperimentere for tiden så jeg har været nødt til at gå ret målrettet tilværks, men
jeg har heldigvis haft en mass gigs til at teste hvordan det virkede og lave forskellige setups etc.

Bruger du overhovedet ikke forstærker delen af din Axe?
 
jo jeg bruger tit axeamps men i nogle presets bruger jeg min externe preamp og slår så axeamps fra. Da jeg altid spiller igennem min Marshall rørslave skruer jeg sag ned til 0.04 og mstr vol ned til kl 12 for at eleminere axens poweramp
 
Back
Top Bottom