Axe-Fx in Nederland en België

Hoi Alexander, ik kom er net bij toeval achter via een post op fb dat er ook een Nederlands deel is op dit forum. Ik heb sinds 1,5 jaar een AX8 en vind het echt een top apparaat. Het lijkt me leuk om fractal goeroe’s zoals jij (dank voor al je bijdragen aan de fractal community!) en wellicht ook Larry op het volgende Dutch Axefest te ontmoeten. Inmiddels heb ik het apparaat redelijk onder controle, maar face to face uitwisseling van ervaring met andere gebruikers lijkt me wel heel gaaf. Maar zet svp ook de AX8 op de agenda. Groeten, Abco.
 
Top, prima idee.

Ben aan het nadenken over de vorm van de volgende meeting. Vorige keren waren het vnl. presentaties.
Is dat oké, of is er meer behoefte aan een workshop-achtig setting?
 
Presentatie vorm was tot nu toe altijd prima hoor! Maar een nieuw format zal vast ook leuk zijn.
Misschien een interactieve presentatie? (Al kan dat snel uitmonden in een chaos. Je zal dan een goede spreekstalmeester moeten hebben.)
 
Workshop-achtig is goed plan denk ik. Zelf heb ik vaak het idee dat mijn sounds met wat tips van echte experts snel verbeterd kunnen worden, terwijl je daar zelf wellicht nooit achter komt. Dus workshops waarin experts je helpen om je sounds beter te maken zou wel handig zijn. Maar ik weet niet of dit past binnen het concept van Dutch Axefest.
 
Goede ideeën, heren. Kijken of we dat kunnen regelen.

Grootte van de groep maakt mij niet uit, groot of klein, ik vind het prima.

Suggesties voor de locatie?
 
Beetje centraal in het land is wel makkelijk voor velen qua aanrijtijd. De vorige keer in Utrecht was een prima locatie.
Wisseloord daarvoor was geweldig, mede vanwege de historie etc. Maar denk niet dat dat nog eens te realiseren is?

Het concept "bakermat van muziek in NL" klinkt op zich goed en is ook op vele manieren in te vullen.
Axe Fest in een pop tempel als Paradiso/013/Vredenburg bijv. Ach... Het maakt niet uit waar, zolang het goed bereikbaar.
 
Centraal Nederland..
Graag met meerdere ruimtes zodat je met geluid elkaar niet in de weg zit.
Erg nieuwsgierig naar axe fx 3
Ook muziek opnemen en studio monitors is heel interessant
Centrale ruimte presentaties en ook workshops en ervaringen delen
Ik wil best mijn spullen meenemen of meewerken of iets voorbereiden
 
In het midden van het land zou zeker wenselijk zijn. kom zelf uit Groningen. Heb de AXE FX2 XL+ sinds eind december en ben er
zeer zeer tevreden over. Gebruikte hiervoor Guitar rig 5 dus dat is al een hele grote vooruitgang. Het is ook zeker leuk en leerzaam om meer
uit je AXE FX te kunnen halen. Heb net de EV-1 aangeschaft en hoop mettertijd nog verder te kunnen uitbreiden met een versterker en FRFR kast.
 
Wellicht een idee om diverse ondernemers te vragen die voornamelijk specifiek spullen kunnen presenteren voor de Fractal zoals pedalen, versterkers FRFR cabinets, kabels enz. door hun ook een kleine vergoeding te vragen kun je uiteraard ook weer de kosten drukken.
 
Lijkt me erg tof om bij te wonen als er een axe-fest komt! Wat mij cool lijkt is misschien een format waarin mensen ook wordt gevraagd: wat heb jij andere axe fx 2 gebruikers te bieden en dat in een kort workshop formaat van een half uur te faciliteren. Ik speel zelf met een 8 snarige gitaar en ingebouwde piezo, dat is een niche maar misschien ook een interessante niche. Op basis van interesse dan x workshops door laten gaan?

Ik denk er graag over mee en woon dicht bij Leiden :)
 
  • Like
Reactions: yek
In Katwijk heb je The Box.

Dat is een zaaltje, met PA en podium, en bar. Plus een aantal direct aangrenzende studio/repetitieruimtes. Zoiets zou ideaal zijn. Maar dan ergens centraal in het land ...
 
@yek: jij hebt toch de Atomic CLR wedge als FRFR amp/speaker? Is dat de moeite waard bij een Fractal? Ik ben op zoek naar versterking bij de AXE-FX en die lijkt me het meest interessant. Ik heb er wel al veel over gelezen, maar ben toch benieuwd naar een Nederlandstalige mening.
 
Hi

Waar woon je? Je kan een keer komen luisteren.
Ik vind ze fantastisch.
 
Yek made me do it!

Ok, het is wel een paar maanden verder sinds de demo bij Yek thuis, maar vandaag ben ik eindelijk eigenaar geworden van een setje Atomic CLRs.
Eerste test is veel belovend. Later deze week voor het eerst mee naar de oefenruimte.

Nog een keer bedankt Yek!
 
Kan evt stichting Xinix/SLIM in Nieuwendijk voorstellen. 4 oefenruimtes met zanginstallaties, en een totaal ingericht B-podium/concertzaal met bar etc een km of 40 onder Utrecht. Kan ook voor de Belgische gebruikers interessant zijn.
Welke periode zou de beste zijn ? Moet wel ruim vooruit worden gepland; 2 tot 3 maanden denk ik.
Hoeveel deelnemers komen er gewoonlijk zo'n dag ?
 
Newbie hier. Gister mijn AX8 ontvangen, eerste paar uur spelen was fantastische ervaring. Blijf graag via dit forum op de hoogte van events, ervaringen e.d. Mijn grootste vraag nu is wat jullie voornamelijk doen op het podium: rechtsreeks naar PA en een eigen vloermonitor? Tips voor een vloermonitor met goede prijs/kwaliteit? Zijn er veel mensen die Axe-fx/ AX8 gebruiken icm buizenversterker?
 
Net mijn eerste Axe FX besteld: de III ! Heb me er al wel veel in verdiept en heb al veel met Richard Hallebeek (Axe artiest) over gesproken. Axe bijeenkomst lijkt me helemaal top. Ik zou graag FRFR ‘shootouts’ zien, delen/bespreken van live rigs, praktische tips/workshop over opnemen/re-ampen, etc.! Denk zeker graag mee...
 
Newbie hier. Gister mijn AX8 ontvangen, eerste paar uur spelen was fantastische ervaring. Blijf graag via dit forum op de hoogte van events, ervaringen e.d. Mijn grootste vraag nu is wat jullie voornamelijk doen op het podium: rechtsreeks naar PA en een eigen vloermonitor? Tips voor een vloermonitor met goede prijs/kwaliteit? Zijn er veel mensen die Axe-fx/ AX8 gebruiken icm buizenversterker?

In de oefenruimte via mijn Matrix versterker naar 2 1x12 cabs, op het podium rechtstreeks inprikken in de FOH en in-oor oortjes voor mijn geluid. En vooral GEEN monitors voor mijn snufferd, want ik wil ruimte op het podium. Ik gebruik dan nog wel 1 van mijn 1x12 cabs voor feedback, maar op een standaard, zodat ik er mee kan ronddraaien en spelen, net als Matt Bellamy van Muse vaak doet. Het oog wil tenslotte ook wat. ;)
 
Back
Top Bottom