Axe-Fx Norge

Hei Kolstrom. Jeg kjøpte to Atomic CLR active monitorer og tenkte å bruke de som to monitorer i et stero oppsett,men endte opp med å bare bruke en. Grunnen til det er at CLR'ene har 90 graders spredning og hvis de ligger nærme hverandre på en liten scene så "faser" de hverandre ut hvis en står midt imellom de. Fet stereo, men diskanten kommer og går når du vrir litt på hodet. Endte med mono oppsett og bruker den andre CLR'en i backline stilling for litt fill for de andre musikerne i bandet.
Frekvensgangen på Clr er veldig flat hele veien, og jeg synes de blir litt hissige i toppen. Jeg jobber med innmåling av lydanlegg og har derfor brukt Systune/Smaart til å fintune gitar riggen. Jeg har et shelving filter og en parametrisk eq på utgangen for å få temme litt himid og topp. Et annet triks jeg bruker er å bruke et basskufilter på ugangen med steil kutt under 80 hz, det tighter opp bra. Jeg har i alle år vært rør freak, men har nå solgt hele pedalparken og alle røramper.. Har nå to axe II' er, en til bruk og en backup... Har aldri hatt så fet gitarlyd, og jeg er ikke heavy metallist.... :)

Hadde aldri trodd du skulle havne på Axe. Hva het preampene du bygde? Husker du hadde fet lyd i hornet med den og en Mesa 50/50 (hvis jeg husker rett?)
 
Hadde aldri trodd du skulle havne på Axe. Hva het preampene du bygde? Husker du hadde fet lyd i hornet med den og en Mesa 50/50 (hvis jeg husker rett?) ��

på tide å få liv i denna tråden igjen ja! :D axe-fx II, spælle på 8-strenger, Oslo.
 
Hepp! Ny med Axe Fx 2. Tips om FRFR monitorer mottas med takk! Er det Atomic som fortsatt gjelder eller fins det noe rimeligere alternativ nå?
 
Hepp. Har en RAC12 som jeg ikke bruker noe særlig, er det noen som kunne tenke seg å kjøpe? Er ikke så sugen på å sende utenlands. Mint condition.
 
Back
Top Bottom