Axe-Fx Norge

Føler meg ikke helt kompetent til å skrive en testrapport, jeg er en ganske ny og uerfaren gitarist - begynte i voksen alder :)

Jeg brukte tidligere en Peavey Valveking 112 rørkombo, med Boss GT-10 for effekter. Med Axe FX II bruker jeg primært headset eller Adam studiomonitorer som bedroom-player, mens Q12a blir brukt når jeg av og til spiller med en kompis eller et band. Sånn sett blir den nok ikke brukt nok til å rettferdiggjøre kjøp av en til for å kjøre stereo, men er man først rammet av GAS så... :)

Kort om Q12a fra mitt perspektiv: Veldig praktisk størrelse og vekt, og enkelt med integrert forsterker. Bra byggekvalitet, og super support fra Matrix - de har ringt meg flere ganger når jeg har sendt spørsmål på email. Lydmessig er jeg godt fornøyd, lyden er ren og klar og den spiller mer enn høyt nok for mitt bruk. Jeg har brukt den på bandøving hvor en av de andre gitaristene brukte et Marshall 4x12 1960 kabinett, og hadde ikke problemer med å holde følge volummessig. Det merkes selvfølgelig at Q12a ikke dytter like mye luft, men det glemmer man når man skal stue utstyret inn i bilen etterpå :)

Må lete litt etter negative ting å si om Q12a; Det er litt viftestøy fra forsterken, men det er ikke merkbart når man spiller. 1x12 kan føles litt spinkelt, selv om den gir mye lyd for størrelsen. Personlig synes jeg mulighet til å kjøre FRFR og alle cab-sims fra Axe FX II veier opp for det man kanskje mangler i luft og punch sammenlignet med et tradisjonelt 4x12-kabinett - som egentlig er en urettferdig sammenligning. Men det er årsaken til at jeg er sugen på en til, for jeg tror 2 stk i stereo vil "toppa heila driden" :mrgreen

Ta dette for det det er verdt; det finnes mange som har uttalt seg om Q12a på forumet som har betydelig mer erfaring og sammenligningsgrunnlag enn meg.
 
Last edited:
Daa,er det om 2 dager ..2 stk CLR (cab) ikke wedge på vei til meg :)

Måtte vente 5 uker på wedge.. + at jeg synes vanlig Cab ser mer Nice ut.
oohh,gleder meg!
 
Hoi,da fikk jeg 2 stk Atomic CLR på døra mi.
De låter veeldig bra. Har bare fått testet dem "litt"

Dette er ikke en "lyd test video" dette var bare for og vise åssen de ser ut,og at de laget lyd :)
Tatt opp med en HTC ONE (som er ganske bra på og ta opp lyd)

 
Dæven så fett Morten. Skal til Oslo til helga. Hvis du er hjemme, og det passer, så svipper jeg innom. Grattis!!!
 
Hoi,har noen planer i helgen,må se ann litt. Mulig jeg skulle ha MiniMe :) Også står de hjemme hos Mor. (mellomlander her en liten stund)
Så får ikke spillt så høyt. Men de låter veldig bra ass!
Har ikke fått maX`a dem enda.
 
Hallo. Vadsø, Finnmark. Bruker den i power amp seksjonen på min jvm 410 h og rett i 4x12 kassa (1960)
Men har jo skjønt at det er egne monitorer som gjelder... Meeen må nu liksom ha det kabinettet i ryggen :)
 
Velkommen.

Fikk testa clr. Låter kule. Skulle gjerne testa/hørt de med band, men de var lette å få fet lyd i.

Nå har Marrix kommet med små og lette 1x12 kabinetter. Det skjer ting.

Har Yamaha HS80 og HK Premium Pro 12 enn så lenge. Det lukter dog clr......
 
Hm... kjenner suget mot CLR selv... reviews på forumet her er jo mildt sagt positive - med ett unntak da :)

Flere erfaringer med CLR fra dere her hjemme?


Edit: Sendte mail til Tom King i dag om forventede leveranser av CLR active wedge i Europa, og fikk til svar at de vil starte å sende ut igjen i slutten av august. Jeg satte meg på listen på søndag, og Tom mente at jeg kunne regne med å få bestille i september, sannsynligvis i første halvdel av måneden. CLR active cabs finnes på lager.
 
Last edited:
Bare et lite spørsmål angående 5 band eq.
Forstår jeg det rett at man bare setter denne foran mesa ampen?



Sent from my iPad using Tapatalk HD
 
Absolutt! Er jo flere som hevder at det funker fint med cab sims. Vurderer en Matrix GT1000FX + 2 NL12 vs. 2 CLR. Om cab sims funker brukbart med NL12 så er det en betydelig lettere rigg, CLR'ene veier jo litt.
 
Back
Top Bottom