Axe-Fx in Nederland en België

yek

Contact Fractal for your Custom Title
Hallo hallo!

Een thread voor Nederlandse Axe-Fx-gebruikers (Standard / Ultra / II) mag hier natuurlijk niet ontbreken.
Dus: meld je, Dutchies!

Mocht je een keer willen afspreken, een meeting organiseren / bijwonen, geluiden vergelijken enzovoorts, de II willen horen, laat maar weten.
Ik woon in Leiden.

Groet, Alexander
 
Ik doe wel mee. Als werk, tijd etc. het toelaten.

Ik doe ook graag mee.
We kunnen een keer afspreken in mijn oefenruimte in Alphen op dinsdagavond, als mijn band een keer niet oefent.
Voor andere opties, ben ik ook te spreken natuurlijk. Ik kan echt wel wat hulp gebruiken bij het patch bouwen.

Groet,
Marco
 
Top! Lekker dichtbij. :) Noem maar een datum.
Die studio in Nieuwveen (van de vorige meeting) kan ook weer, op een avond of een zaterdag/zondag overdag.
 
Hey, ik sta op het punt om de Axe Fx II te bestellen, maar eigenlijk alleen op basis van geruchten en filmpjes. Ik heb altijd met Line6 en Marshall gespeeld, maar wat ik hiervan heb gezien is dit echt geweldig.
Desondanks zou ik hem dolgraag een keer in het echt proberen. Is er iemand, die mij een uurtje op zijn Axe wil laten spelen? Desnoods tegen vergoeding of bier of zoiets. Ik speel een jaar of 25 gitaar en heb veel ervaring met apparatuur, dus zal m heel houden.

Hoe eerder hoe beter, want wil echt keer de knoop door hakken :)

Cheers, R.
 
Kan bij mij maar ik zit in Leiden....

Er zijn een paar Oost-Ned. II-bezitters.
Heb je wel eens gekeken op GitaarNet ?
 
Je mag wel een keer bij mij langs komen (woon in "de Achterhoek"; is uiteraard wel in het Oosten, maar nog steeds een aardig eindje uit de buurt van Zwolle). Laat me maar weten via PM of je interesse hebt.
Uiteraard wil/hoef ik er niets voor te hebben en de koffie (en broodjes) zullen klaar staan. Ik heb zowel een Axe-Fx 2 als de MFC-101 in mijn bezit.
 
Last edited:
Hey allemaal!!!

Super tof zo'n Nederlands forum!

Ik heb me net geregistreerd omdat ik binnenkort mijn Axe Fx2 krijg en volledig over ga op dit te gekke apparaat! Zowel live als in de studio....dus alle tips en tricks zijn welkom!!!
Heb al een standard...maar....pfff wat een mogelijkheden!!!

Groeten

Gep (Almelo, Oost Nederland)

Chiraw | Facebook
 
Hoi mannen,

Ik zat ook in hetzelfde schuitje.. geen idee wat het was die Axe FX 2
Heb er nu één staan.
Kom maar langs, geen probleem -> ca. 20 km van Almeloooo
Doei
 
Wat een vreselijke ellende, heb gisteren wel m'n Axe II ontvangen en hélaas, werk oblige, maar net de tijd gehad de doos snel even op de zolder neer te kwakken - zonder open te maken - en snel weer in een vliegtuig te springen. Morgenavond dan eindelijk "relief" en de doos bonbons voor madame. Maarrrrrrrrrrrrrrrrr.....over 14 dagen weer even höken met m'n oude bandmaatjes in Nederland, alvorens het apparaat hier définitief - als een griekse god in Frankrijk (...want er is hier natuurlijk géén cent meer over !!) - in bedrijf te nemen.
Groeten uit Montauban,
 
Nou te gek Maurice...gaan we zeker ff afspreken!!!

Ik heb de mijne gister ook ontvangen.....maar moest ook door naar de studio voor andere opnames........daarna toch nog gespeeld..... holy shit!!!! Zo f'ing vet!!! Ga morgen aan presets bouwen en verder gewoon alle presets langs om mijzelf kapot te spelen!!! ;)

We mailen anders wel ff voor "een date" gaan we wel ff presets sharen. Zal jullie de opnames die ik voor Chiraw ga maken binnenkort ook laten horen!!!

Lauke, ik ben benieuwd man!!! keep us posted ;) haha.
 
ZERE VINGERS! Heb nu eindelijk ook mijn II binnen! Ik ben de hele dag al aan het spelen. Ik ben bij preset 115... Zo ben ik nog wel een paar dagen bezig!

Het gaat wel moeilijk worden de mindere presets eruit te wieden. Had ik met de Ultra niet zoveel moeite mee.
Maar klinkt hij nu echt zo veel beter dan de Ultra? Ik heb ze nog niet vlak naast mekaar gezet, maar de Ultra kan nog prima mee komen, hoor.
 
Meetings

Heb Axe-FX II sinds een paar maanden, geweldig geluid maar stevige leercurve met zoveel opties.
Nu sinds heel kort ook de MFC-101 controller waar ik nog moet leren per patch alles onder de gewenste switches te zetten.
Ben wel geinteresseerd in meetings om tips te krijgen, vandaar dat ik in deze Nederland draad post.
Groet uit Amsterdam.
 

Attachments

  • mfc101 s.jpg
    mfc101 s.jpg
    94.6 KB · Views: 21
Hoi, welkom bij de club.
Ik zit zelf in het oosten.
Zou leuk zijn om een keer met een paar man eraringen uit te wisselen.
Ik hoor het wel.
De groetn
 
Is er interesse in een nieuwe Axe-Fx meeting?

Net zoals een paar jaar geleden in Nieuwveen, of wellicht centraler in het land (ruimte met PA).

Ik denk aan een middag op 15, 16, 22, of 23 september.

Laat je horen, als je serieuze interesse hebt.
 
Heeey allemaal

Ik ben op het moment druk aan het plannen voor de "Axe FX PARTY!!!". Gezien ik de laatste tijd na elke show veel vragen krijg over de Axe Fx en veel geïnteresseerde mede muzikanten sprak leek me dit wel zo'n tof idee.

Qua data, tijd en locatie zit het nu vollop in de planning dus kan ik nog niet zoveel zeggen. Het idee is in ieder geval om het in Twente (waarschijnlijk Enschede, ATAK) te houden en een mooi vol programma met verscheidene artiesten en onderdelen te maken. Persoonlijk streef ik voor Oktober maar gezien ik open sta voor suggestie, aanvulling en bovenal aanmelding wou ik dit alvast posten.

Er komt nog een Facebook pagina volgende week.

Betreffende kosten ga ik mijn uiterste best doen om het kosten vrij te houden en anders hooguit een kleine bijdrage nodig heb inverband met huur van de zaal ofzo.

Let me know

Groetjes

Gep Henneberke/Chiraw
 
Ik heb zeker interesse maar ik weet alleen niet of het mij lukt in September, dat is een vrij drukke maand voor mij.

Jens
 
Back
Top Bottom