Axe-Fx in Nederland en België

Newbie hier. Gister mijn AX8 ontvangen, eerste paar uur spelen was fantastische ervaring. Blijf graag via dit forum op de hoogte van events, ervaringen e.d. Mijn grootste vraag nu is wat jullie voornamelijk doen op het podium: rechtsreeks naar PA en een eigen vloermonitor? Tips voor een vloermonitor met goede prijs/kwaliteit? Zijn er veel mensen die Axe-fx/ AX8 gebruiken icm buizenversterker?

Als er een P.A. is (grotere zalen): altijd rechtstreeks naar de P.A. En dan een Atomic CLR als monitor.

In kleinere zalen met alleen een backline: Port City 1x12, met een Seymour Duncan PS 170 als versterker.
 
Net mijn eerste Axe FX besteld: de III ! Heb me er al wel veel in verdiept en heb al veel met Richard Hallebeek (Axe artiest) over gesproken. Axe bijeenkomst lijkt me helemaal top. Ik zou graag FRFR ‘shootouts’ zien, delen/bespreken van live rigs, praktische tips/workshop over opnemen/re-ampen, etc.! Denk zeker graag mee...

Graag bereid om eea op presentatiegebied te verzorgen, maar het regelen van zaal en logistiek laat ik graag aan anderen.
 
Beste @yek,

Ik hoop Belgen ook welkom? ;-)

Sinds een kleine week trotse eigenaar van een Axe FX II XL+. Voorheen op TriAxis met GMajor, dan een Ultra en dan een Kemper. Na een jaar sukkelen terug naar full valve (H&K Access B-module + Marshall EL34 50/50) met de Axe FX II XL+ voor effecten en sturing. Uiteindelijk hoop ik dat de Axe FX XL+ mijn Access kan vervangen en dat ik niet moet gaan sparen voor een TriAxis. De effecten in de Ultra waren top maar ondersteunde geen scenes en de noise floor in 4CM lag te hoog.

De eerste test vorige week op repetitie was veelbelovend: 1 preset met 5 scenes, Access in 4CM door de EL34 naar een Marshall 4x12 JCM800 Lead 1960 cab. Man!!! Wat! Een! Sound!

Ik zal deze week een dagje uitrekken om de Access Preamp te evenaren met een amp model, kan je mij iets aanraden? tips? Advies?
Alvast bedankt voor je preset banks (de HBE klinkt fantastisch). Ik heb ook een Matrix GT1000FX zitten als backup voor de EL34.

Greetz,
Tijl
 
Als je een loop pedaaltje hebt, of een delay met loop functie, speel een riff in, jaag dat door de Axe heen terwijl je alle amp modellen en cabs uitprobeert. Klinkt heel langdradig, maar is wel een hele goede manier om alles uit te proberen en te zoeken wat je lekker vindt klinken. Je kan wel zeggen amp model X is het helemaal, maar smaak is subjectief, en wat de een mooi vindt vindt een ander bagger. En ik weet dat een voormalige gitarist van een top Pink Floyd tribute band niet eens de Hiwatt amp model gebruikte voor zijn Gilmour presets, maar iets heel anders.
 
Hi,
Ik ken de Access niet. Klinkt meer MESA dan Marshall?
Had er ooit één in 2003 voor een paar maanden. Moeilijk te vergelijken deze preamp. De Acces is echt métal georienteerd waar de MESAS allrounder zijn en in het clean bereik wat vetter klinken (blijft een kwestie van smaak).
 
Dag allen, niet het meest gebruikte lijntje op het forum dit he?
Ik was eens op een Nederlands Axe-fest. Was top. Komt er weer eens zoiets?
Ik heb inmiddels een Axe 2 en een AX8 (sinds 3 weken). Er zit nog geen nieuwe aanschaf aan te komen want ik ben ten eerste nog zeer content en ten tweede vind ik het totale kostenplaatje van overstappen op de III nog te hoog. Een middag prutsen en kletsen met en over fractal producten lijkt me altijd wel leuk. Als er een keer een bijeenkomst is, in wat voor vorm dan ook, en ik kan de tijd vinden dan kom ik graag.

Harm
 
Is zeker leuk. Als iemand opstaat om het te organiseren, werk ik graag mee. Het lijkt me ook wel aardig om het een keer kleinschalig te doen. Meer workshop-achting.
 
§Hallo allemaal, ik heb al een tijdje een AXE fx 2. Snap er nog heel weinig van.... Het is nu echt tijd om hulp te vragen.... Is er hier iemand met een AXE fx 2 in Zuid Limburg?
 
Hey allemaal! Ik besef nu pas dat er een Nederlands draadje is hier :) ik ben fan, speel meer gitaar dan ooit tevoren sinds de komst van de axe fx 3 hier. Ik heb in diverse bands gezeten waaronder Moodswing, Agua de Annique van Anneke van Giersbergen, en wat inval werk bij Within Temptation. Nu maar hopen dat de AITR het naar de MKI maakt :)
 
Hey there dutch Fractal users, i got a question and hope someone has an answer.

Playing guitar i use the Petrucci trinity pics, but now my eye caught the Bogstreet pics that look alot like the trinity pics, but still have there own identity.

Bogstreet website

My question is: have you ever used these Bogstreet pic and how did you get it? I got in contact with Bogstreet support and they told me that there are no dealers in the Netherlands (yet)
To get these pics it would only be with international shipping.

I am very curious to the playability of these pics. Some YT reviewers are very positive so yeah, now I really want to experience them myself.

Thanx in advance

Cheers


Oh BTW
I can recomment the TRINITY PICS though
 
Back
Top Bottom