Axe-Fx in Nederland en België

Ben rond half 10 of zo wel weer in town. Let's keep in touch.
 
Iemand hier ervaring met Ownhammer ?
Vandaag die twee cabs gekocht (412 bogner/mesa)
Duidelijk verschil, maar als newbie nog wel wat vragen ;-(
 
great !

Ik heb vorige week de V2 set gekocht, de bogner 4-12 en mesa 4-12. Indrukwekkend en echt een verbetering bij sommige presets, te meer omdat ik alles FRFR gebruik. Nu lees ik dat er verschillende eerdere series geweest zijn met andere cabs. Het zou perfect zijn als ik ook wat vebetering zou kunnen aanbrengen in presets die bijvoorbeeld op Fender gebaseerd zijn, maar daar zijn mijn huidige aankopen niet echt geschikt voor. Die vorige series lijken niet meer te koop, maar zaten daar andere speakers in, zoals 1x12 varianten bijvoorbeeld?

Dank voor je hulp en reactie alvast !
Gr, willem
 
"Probleem" met OwnHammer was dat er niet een heel consistente lijn in her aanbod was.
Maar dat verandert heel binnenkort (een paar weken max). Er komt 'n uitgebreide set aan, waaronder ook prima IRs voor Fenders enz.
Als je net je aankoop hebt gedaan, zou ik ff een mail sturen naar OwnHammer met de vraag of je recht hebt op 'n update.
 
Ik heb hem ondertussen een mail gestuurd, we zullen zien. ik zie dat de FAS packs wel allerlei andere speakers bevatten. is er al zicht op of die het kwaliteitsnivo van Ownhammer halen?
 
Voor zover ik van de forums begrijp is dat de IRs in de recente packs van zowel FAS als OwnHammer met professionele studio-technieken zijn gemaakt, dus dan zou het vooral aan je persoonlijke voorkeur liggen wat wel of niet bevalt. Zelf heb ik weinig ervaring met die extra packs, de IRs die standaard in de Axe zitten kan ik ook behoorlijk mee uit de voeten. Zou er best eens een paar van willen proberen, maar ik kan het voor mezelf nog niet helemaal goedpraten om 30-40 euro neer te leggen voor iets waar ik uiteindelijk misschien niks mee doe.
 
Ik heb inmiddels de OH set gekocht, maar dat is wel even een verschil met de standaard cabs. dat had ik niet verwacht eigenlijk. Uiteraard heeft het alleen zin als je live FRFR werkt, maar ik vind het eigenlijk het geld meer dan waard en te verwaarlozen t.o.v. de aanschaf van de hardware. Geen spijt dus !!
 
Hier nog een Dutchie (uit de buurt van) Leiden.
Zijn er weer plannen om een Axe-fest "The Dutch Version" te organiseren nu er volgens mij een hoop NL gebruikers bij zijn gekomen?
Ik ben in ieder geval bereid mee te denken/te organiseren.
Let's shoot!
Groeten Carl
 
Altijd leuk natuurlijk!
Vorige keer waren er wel redelijk weinig mensen...
 
Als het me uitkomt (en niet ergens in een uithoek is) lijkt het me leuk om bij te zijn! Ik ben de komende 3 weken op vakantie, maar zal daarna zeker even komen checken of er al iets is afgesproken. Ik zit zelf doorgaans ergens in Brabant; woon in Eindhoven, repeteer in Bergen op Zoom.
 
Goeie middag,

Ik ben sinds kort de trotse bezitter van een tweedehands Axe FX Ultra. Nu heb ik hier wat problemen mee, daarom heb ik me aangemeld op dit forum. Misschien kan iemand me helpen?

Ik heb een Focusrite 2i4 aangesloten op de Ultra (MIDI IN naar MIDI OUT en andersom), en de USB van de Focusrite naar mijn computer (Windows). In Axe Edit heb ik bij "MIDI settings" voor zowel in- als output de focusrite geselecteerd, maar mijn computer detecteert de Ultra niet. Iemand enig idee waar dit fout gaat?

Groeten,

Marvin
 
Back
Top Bottom