Axe-Fx in Nederland en België

Sorry om een oud topic open te halen, maar ik ben wel benieuwd waar jullie de axe fx-en vandaan halen? en of ze ook te proberen zijn voordat je er een koopt?

Bedankt
 
Gekocht bij g66.eu, Duitsland.
Ze hebben een niet-tevreden-geld-terug policy.
En de beste service die er is.
 
Welkom Cookiebook. Moet me helemaal bij yek aansluiten vwb G66. Klasse importeur met mega service.
 
Zutphen Achterhoek hier.... en over G66 niets dan goeds .... nog nooit zo een top bedrijf met zo een topservice meegemaakt...
 
Bedankt, ik had de site al gezien maar ik wist niks van die niet-tevreden-geld-terug policy. Ik had alleen wel gehoopt dat ze iets goepkoper zouden zijn aangezien er ook nog een mfc-101, power amp, flight case, expressie pedaal en 2 FRFR speakers bij moeten.
Dan kom je uit op 5500 euries.... dan moet ik mijn tube amps verkopen, en ik ben bang dat ik die ga missen.
Hebben jullie ook je oude versterkers verkocht? en kan de Axe-FX ze vervangen?
 
Ik heb uiteindelijk maar een versterker verkocht, maar de Axe + Powered monitor is wat ik vooral gebruik live nu.

Jens
 
I.p.v. power amp + 2x FR kun je ook kiezen voor 1 active monitor.

Ik heb mijn Bogner XTC verkocht, een 19" rack, veel pedalen enz. en nooit spijt gehad.
 
Rechtstreeks de tafel in en monitoren via in ears of de monitors van de geluidsfirma. Toegegeven in het laatste scenario ben je een beetje aan de goden overgeleverd...;-).) In ieder geval niks geen gesleep met speakerkasten en poweramps meer voor mij.

V.w.b. een controller zijn er zat andere (tijdelijke) opties. Denk aan een Behringer fcb met Uno chip bijvoorbeeld. Kost nauwelijks wat. Bovendien hoeft het ook niet allemaal tegelijk. Wie weet ben je meer het type wat gebruik zal maken van de Axe via een versterker in een gitaarcab bijvoorbeeld.
 
Ik wil graag 2 monitoren voor stereo delays, chorusen, phasers en flangers enzo.

Maar krijg je ook echt die zelfde "feel" als een buizenbak? en vintage sounds? (fender tweeds, plexi's) sorry voor die vragen maar het is wel een redelijke beslissing.
 
En waarom dan?
Ik weet niet of ik jou goed begrijp?

Ik vind het goed klinken. Het is een kleine vrij lichte setup die qua geluid heel flexibel is.

Jens

Edit: En ik gebruik idd de FCB + uno chip. Dat is een oplossing van 70 euro die best veel aan kan als midi controller.
 
Ik weet niet of ik jou goed begrijp?

Ik vind het goed klinken. Het is een kleine vrij lichte setup die qua geluid heel flexibel is.

Jens

Sorry, ik bedoel waarom je toch een versterker heb gekocht? als je praktisch elke versterker in de axe-fx hebt zitten
 
Snap ik. Klinkt nu eenmaal lekker wijds. Simpele oplossing (wederom al of niet tijdelijk van aard). Een Marshall 8008 eindtrap (gebruikt rond de €150). Redelijk transparant en, naar mijn mening, hard zat. Voeg daar 2 1x12 wedge monitors aan toe en je bent voorlopig in business.
 
Sorry om een oud topic open te halen, maar ik ben wel benieuwd waar jullie de axe fx-en vandaan halen? en of ze ook te proberen zijn voordat je er een koopt?

Bedankt

Ha ! Je mag natuurlijk ook graag thuis langskomen, via Keulen is het niet veel verder als over Groningen !
 
Okay, daar gaat ie dan.

Interesse voor een Axe-Fx meeting op zondagmiddag:
21 oktober of 4 november? [EDIT: het wordt 4 november]

Te houden in Nieuwveen, studio Art of Sound, ingeklemd tussen A4/A12/A2.

Laat het snel weten.
 
Last edited:
Ik kan allebei!
Op de 4e nov. heb ik 's ochtends een kerkdienst, dan kan ik er om een uur zijn. Gelukkig in Mijdrecht, dat is voor mij op de weg naar Nieuwveen.

Maar ik ben zo jaloers op de axe-fest. Ook net zo' n idee dat ik die gasten allemaal ken, zelfs al wonen ze aan de andere kant van de wereld.
 
Back
Top Bottom